Актуелно

Што се случува во автомобилската индустрија?

08 Jun 2022

Брендовите треба да имаат контрола врз тоа во што инвестираат, што мислат луѓето за нив и дали тие перцепции се пренесуваат во финансиските перформанси

Приреди: Редакцијата на InStore

Како што почна 2022 година, автомобилската индустрија продолжува да забележува огромни промени во деловните модели бидејќи темпото на електрификација расте и напредокот во технологијата за поврзување продолжува.

Овие промени предизвикуваат интензивна конкуренција што ги поткопува постојните стратегии на брендовите и доведоа до нови огромни можности, како за постојните производители на оригинална опрема (Original Equipment Manufacturers – OEM – компании што произведуваат системи или компоненти кои се користат во крајниот производ на друга компанија) така и за новите брендови.

Комбинираните притисоци од еволутивната мобилност, промената на барањата за погонската спрега и типот на моделот, променливи купувачи и регулаторен пејзаж, како и барањата на новата технологија, создаваат промени во индустријата и кај брендовите.

Сепак, индустријата покажа отпорност. Иновациите продолжуваат со силно темпо, се вложува во нови капацитети, особено за електрични возила, а побарувачката се зголемува.

Закрепнување од пандемијата

Генерално, автомобилската индустрија закрепнува од ефектите на пандемијата. Порастот на заштедите, како и одржливите релативно ниски каматни стапки ја зголемија побарувачката.

Како резултат на тоа, според „Еуромонитор“, обемот на продажба на единици во 2022 година се очекува да биде околу 78 милиони единици (+10% од 2021 година, што е само 10% повеќе во споредба со 2020 година), надминувајќи ги нивоата пред пандемијата во 2019 година. Профитот, исто така, се зголеми во просек кај ОЕМ оваа година, при што многумина постигнаа рекордни бројки.

Примарната пречка што ги спречува OEM-ите е пристапот до микрочиповите, кои се прогнозира дека ќе останат проблем некое време. Дополнително, уште една голема пречка за порастот на вредноста е ефектот врз расположението на инвеститорите од големите промени што се брануваат низ индустријата. Оваа година се забележува разумни зголемувања на расположението за ризик за индустријата, што ги зголемува трошоците за финансирање и ги намалува вредностите насекаде.

Особен фокус треба да се насочи кон Кина, која е дом на осум од топ-10 најбрзо растечки брендови и 7% од вкупната вредност на брендот во рангирањето, од 5% во 2021 година. Кинески брендови успешно го искористија притисокот и сега се движат низ светот.

Овие резултати покажуваат дека индустријата се приспособува на период на значаен стратешки предизвик и високи инвестициски барања, ги размрдува старите играчи и прилично успешно воведува нови.

Брендовите што се способни убедливо да ја објаснат одржливоста на нивниот производствен процес, од ограничување на употребата на ретки минерали до вградување на рециклиран материјал, ќе бидат најуспешни, особено во премиум сегментот.

Мултимедиум мобилност

Постојат значителни закани за континуираната сила на индустријата - особено порастот на мултимедиум и микромобилноста и поврзаните реакции против автомобилите од многу градови, особено во побогатите делови на светот.

Една неодамнешна студија на „Мекинси“ покажува дека четири петтини од луѓето се подготвени да користат велосипеди, мопеди или скутери за да патуваат до работа. Париз, Берлин, Барселона и многу други градови им го отежнуваат животот на автомобилите – особено оние со мотор со внатрешно согорување (ICE). Дури над 150 града во Европа воведоа регулативи за да ги фаворизираат автомобилите со ниски емисии во однос на традиционалните модели ICE, а истиот тренд е забележан во помала мера низ целиот свет.

Овие трендови на мобилност на далечина, исто така, не се единствениот начин на мобилност што може да се промени во иднина. Иако за некои држави тоа ќе биде во далечна иднина, сепак, треба да се спомене дека личната воздушна мобилност, исто така, бележи огромен пораст. Според S&P Global Intelligence, персонализираната воздушна мобилност била речиси четири пати поголема во 2020 и 2021 година.

Велика Британија веќе ги објави плановите за Urban-Air Port, иновативен хаб за електрични летала, како што се воздушните такси и автономните дронови. Оттука ќе се транспортираат луѓе и производи. Владата на Велика Британија соработува со „Хјунадаи мотор груп“ за да го создаде првиот урбан аеродром и да го демонстрира потенцијалот на урбаната воздушна мобилност во светот.

Според некои процени, овие напредни опции за воздушна мобилност би можеле да сочинуваат над 50% од патувањата на долги растојанија во следните 20 години - особено во градовите и регионите со високи нивоа на застој на патиштата. Комбинираните ефекти на опциите за микромобилност (на кратки растојанија) и персонализирана воздушна мобилност (на долги растојанија) веројатно ќе предизвикаат значителен притисок врз традиционалните автомобили во иднина.

Забрзување на електричните возила

И покрај спротивставените страни, постои огромна можност во електричните возила што повеќето силно ја користат.

Tesla продолжува со својот пораст - зголемувајќи се за 40% и заземајќи три места погоре, за да стане трета највредна марка на автомобили.

Nio, кинескиот конкурент на Tesla, порасна за 79% по бумот на продажбата на електрични возила во Кина оваа година, кои се зголемија за 150% во 2021 година и се чини дека ќе се удвојат повторно во 2022 година.

Преминот кон електричните возила им донесе огромна корист на кинеските брендови. На пример, BYD ја претстави својата Blade Battery во втората половина од минатата година, која содржи 50% повеќе електрична енергија од слични хемикалии на батерии, побезбедна е кога е оштетена и ги избегнува контроверзните метали кобалт и никел. Не само што овие батерии ќе се користат за автомобилите на BYD, туку и брендот преговара за снабдување на Tesla со батерии и создаде заедничко вложување со Toyota.

Традиционалните брендови имаат инвестициски планови од повеќе милијарди долари за да го електрифицираат својот асортиман. Ова доведува до важна точка за позиционирањето додека брендовите на автомобили се движат електрично. Како што земјите воведуваат сè построги барања за квалитетот на воздухот и емисиите, ОЕМ инвестираат многу повеќе, а електричните возила стануваат доминантни.

Одржливоста на производствениот процес за електричните возила, за кои некои процени велат дека создаваат 80% повисоки производствени емисии, ќе значи користење рециклирани компоненти, префрлање на зелени суровини и избегнување контроверзии кои понекогаш се користат во производството на батерии. Polestar, новиот бренд на луксузни електрични возила на Volvo, наведува некои смели начини за да се направи тоа, додека ја одржува луксузната привлечност во своите нови концептни автомобили.

Исто така, удобноста и поврзувањето, заедно со повеќе основни карактеристики како опсегот и доверливоста, ќе станат клучни. Тоа може да се забележи од електричните возила на веќе познатите брендови - BMW i, Volkswagen id, Audi e-tron итн.

И покрај појавата на нови брендови на електрични возила, веројатно е дека традиционалните брендови ќе останат на врвот под услов да направат соодветни инвестиции во транзицијата во електрични возила. Истражувањата покажуваат дека познавањето на брендот - клучно за одржување на уделот на пазарот - сè уште е многу напред за традиционалните брендови и нивната репутација за квалитет и иновативност е недопрена.

Поврзување и автономни возила

Едно нешто што треба да се има на ум кога се размислува за порастот на електричните возила се нивните перформанси во однос на возилата што се напојуваат исклучиво од мотор со внатрешно согорување. Иако електричните возила моментално немаат значителна предност, многумина веруваат дека во иднина ќе имаат поголема животна километража, ќе траат подолго и подобро ќе ја задржат својата вредност.

Ова веројатно ќе значи поголем приход од финансирање бидејќи повеќе купувачи избираат да ги плаќаат своите автомобили на подолг период. Слично на другите индустрии базирани на технологија, додатоците и претплатите за софтвер веројатно ќе станат значително поважен дел од деловните модели. Tesla, на пример, наплаќа 10.000 американски долари за додатокот „целосно самовозење“, за кој нејзиниот извршен директор, Илон Маск, рече дека на крајот би можел да достигне вредност од 100.000 американски долари - повеќе од вредноста на оригиналниот автомобил.

Очигледното продолжување на ова е автономното возење. Сè повеќе станува јасно дека патот до автономното возење ќе вклучува мали зголемувања наместо инвестициите како оние на Uber, Google и Apple - кои сè уште се далеку од оправдано деловно работење.

Нивото на поврзаност, исто така, може да биде една од причините да се доведе во прашање порастот на кинеските брендови надвор од Кина. Со оглед на нивото на потребното собирање податоци и важноста на довербата во софтверот, некои потрошувачи надвор од Кина можеби нема да сакаат да купуваат кинески брендови со оглед на состојбата на односите меѓу Кина и Западот.

Што значи сето ова за брендовите?

Подгответе се за следниот „зелен“ предизвик - производство на автомобили наместо тип на погон

Како што електричните возила стануваат популарни, зелените акредитиви базирани исклучиво на погонски системи ќе станат помалку убедливи. Производството врз таа основа ќе стане следниот клучен извор на диференцијација.

Брендовите што се способни убедливо да ја објаснат одржливоста на нивниот производствен процес – од ограничување на употребата на ретки минерали до вградување рециклиран материјал – ќе бидат најуспешни, особено во премиум сегментот.

Избегнувајте преголемо фокусирање на урбаните потрошувачи

Тековниот пазар на електрични возила го водат жителите на градовите кои ги ценат помалите автомобили и се заинтересирани за позелено позиционирање. Сепак, тоа нема да бидат примарните карактеристики што ги бараат потрошувачите на сите пазари.

Изнајмувањето автомобили, исто така, ќе добие важност и ќе биде клучен двигател на побарувачката за некои модели.

Избегнувајте копирање на позиционирањето

Растот на електрични возила доведе до ширење на подбрендови со футуристички имиња под влијание на технологијата и рекламни стратегии кои го нагласуваат технолошкиот напредок. Способноста за размена на овие достигнувања ќе биде ограничена ако сите други брендови го прават истото. Затоа треба внимателно да се размисли и да се осигурат компаниите дека ветувањето на брендот е веродостојно, одржувано и разликува.

Продолжете да се подготвувате за онлајн-продажба

Продажбата преку интернет ќе продолжи да расте. Платформите за повеќето OEM ќе треба да се подобрат, а довербата меѓу клиентите ќе треба да се стекне преку оддели за услуги на клиентите со добро опремени и одговорни и адекватни политики за поплаки и враќање.

Мерењата на податоците за брендот се повеќе од потребни

Конечно, како што барањата на индустријата брзо се менуваат, брендовите треба да имаат контрола врз тоа во што инвестираат, што мислат луѓето за нив и дали тие перцепции се пренесуваат во финансиските перформанси. Урамнотежената табела со показатели и резултати за силата на брендот е најсоодветниот начин да се направи тоа и треба да се усвои што е можно пошироко.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...