Анализи

Велика Британија: „Лидл“ им помага на локалните производители

28 May 2024

 „Лидл“ во Велика Британија покрена иницијатива која треба да им помогне на британските фармери кои одгледуваат свињи. Масивните инвестиции во домашната индустрија за свинско месо имаат за цел да ја придобијат лојалноста на британските потрошувачи и да ги заштитат синџирите на снабдување. Овој потег доаѓа во време кога земјоделскиот сектор е потресен од огромна инфлација на трошоците и големите трговци во Велика Британија сакаат да го минимизираат негативниот публицитет што доаѓа од јавните обвинувања и владините истраги за профитерство на сметка на добавувачите.

 Пишува: Себастијан Ренак, меѓународен ритејл аналитичар

Локално прилагодените асортимани ја зголемуваат идентификацијата со самиот бренд на трговецот на мало и ја зајакнуваат лојалноста на клиентите. „Лид“ во Велика Британија, со својот асортиман со високо стандардизиран концепт  , го виде ова и почна да ја нагласува својата улога како „спасител“ на британските производители на свинско месо. „Лидл порк стандард“ - модел за проценка на трошоците на производителите, гарантира минимални продажни количини и однапред дефинирана маржа за производителот и има за цел да донесе предвидливост и стабилност во време на голема нестабилност на пазарот. Според „Лидл“, тие се на четврто место по пазарен удел во категоријата свинско месо, со 11%.

 „Лидл“ сака да ги заштити синџирите на снабдување во секторот каде побарувачката е постојано повисока од домашното производство. Според неодамна објавениот извештај на британската влада „Земјоделството во Обединетото Кралство“, за 2022 година, производството на свинско месо во земјата достигна само 69% од домашната потрошувачка, два процентни поени помалку од претходната година. Во исто време, барањата за обемот на „Лидл“ растат значително побрзо од пазарот. Од крајот на 2022 година, германскиот дисконтер го зголеми својот удел на пазарот на намирници од 7,2% на 8,0%, според податоците на „Кантар ворлдпанел“. Сите други трговци во Обединетото Кралство, освен „Алди“, изгубија удел на пазарот во тој период.

 „Купи британски“ стана модерно мото во последно време за британските трговци на мало. Особено откако кон крајот на минатото лето повеќе од 100 членови на британскиот парламент преку отворено писмо ги повикаа големите производители на храна да ги поддржат британските фармери и да купат храна произведена во Велика Британија. Трговците на мало „Морисонс“, „Алди“, „Саинсберис“, „Окадо“ и „Кооп“, лансираа специјални секции „Купи британски“ во нивните продавници или на нивните веб-страници од почетокот на годината. Во април, лидерот на пазарот „Теско“ следеше сличен потег под слоганот „Најдоброто од Британците!“, обединувајќи повеќе од 500 локални производи од домашно производство. „Лидл“ направи уште еден чекор, не нужно од чисто филантропски мотиви.

 Потегот на „Лидл“, исто така, има за цел да го зајакне својот јавен имиџ и да му помогне на угледот на трговецот на мало. Според британскиот весник „Гардијан“, пред нешто повеќе од една година добавувачот на овошје и зеленчук „Проктор“ ја тужел германската компанија  на суд затоа што ја исклучил компанијата од бизнисите што наводно го уништиле бизнисот на „Проктор.“

 Дури на крајот на април, парламентарната Комисија за животна средина, храна и рурални прашања ги испитуваше главните комерцијални службеници на „Теско“, „Саинсберис“, „Асда“, „Ваитрос“ и „Лидл“, за фер практики во синџирот на снабдување со храна, особено во однос на инфлацијата на цените на храната, профитот. и односите со производителите. Непосредно пред сослушувањето, „Лидл“ објави долгорочна инвестиција од повеќе од 500 милиони фунти, која вклучува „покренување на нови подобрени услови за плаќање и стандарди за добавувачите и земјоделците“.

 Според статистичките податоци на британската влада, бројката на неликвидност во секторот земјоделство, шумарство и рибарство во Англија и Велс забележа скок за време на периоди на висока инфлација. Додека таа бројка беше само 38 во 2021 година, таа се искачи на 85 во 2022 година, за да остане на слично ниво во 2023 година - со 84 банкроти.

Фото: Pexels

 

 Себастијан Ренак е основач на „Алетос ритеил адвајсори“, меѓународен аналитичар и поранешен меѓународен дописник на Lebensmittel Zeitung (LZ), водечки економски неделник за FMCG–секторот.  Има големо практично искуство во индустријата како поранешен член на оперативните тимови на „Шварц груп“ и „Метро груп“ во Полска, Украина и Русија.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...