Лидерот на британскиот пазар „Теско“ и германскиот конкурент „Лидл“ влегоа во жестока битка за лојалност на купувачите во Обединетото Кралство. Новата иницијатива „Клубкард“ поддржана со вештачка интелигенција има за цел да ја направи програмата за награди на „Теско“ порелевантна за секој поединечен клиент. Лидерот на британскиот пазар мора да остане пред конкурентот „Лидл“, кој самиот ја унапредува сопствената програма за награди „Лилд плус“.
Пишува: Себастијан Ренак, меѓународен ритејл аналитичар
„Теско“ ги засилува своите активности за лојалност за да се доближи до своите купувачи. Персонализираните понуди поддржани со вештачка интелигенција се дизајнирани да ја направат поатрактивна програмата за награди „Клубкард“ на трговскиот лидер во Обединетото Кралство. Компанијата покани околу 3 милиони корисници на „Клубкард“ да добијат 20 персонализирани предизвици, од кои до 10 може да се активираат во следните шест недели. Како награда, клиентите можат да освојат еквивалент од 50 фунти и да откупат поени од „Клубкард“ во вредност до 100 фунти. „Теско“ користи вештачка интелигенција за да ги направи предизвиците различни за секој клиент. Опциите вклучуваат потрошувачка 20 фунти на летниот асортиман на скара или потрошувачка во вредност од 10 фунти за храна од растително потекло. За секој завршен предизвик, клиентите добиваат дополнителни поени.
„Теско“ треба да ја искористи својата многу успешна програма за лојалност и да ја зајакне лојалноста на клиентите. Малопродажниот гигант со години е неприкосновен лидер на пазарот на намирници во Обединетото Кралство, не само во однос на продажбата, туку и во однос на шемата за „Клубкард“. Сепак, „Лидл“ со својата шема „Лидл плус“ се повеќе претставува закана за воспоставениот лидер за лојалност. Според „Кандар Ворлдпанел“, „Лидл“ е најбрзо растечкиот трговец на мало осум последователни месеци. Оваа извонредна изведба - дури и против конкуренцијата со попуст „Алди“ - во голема мера се должи на неговата програма за награди „Лидл плус“
Во 2020 година, „Теско“ додаде ексклузивни попусти за членови на својата иницијатива „Клубкард“ во исто време кога „Лидл“ ја лансираше својата дигитална програма „Лидл плус“. Во моментот на пишување, апликацијата „Лидл плус“ стана петта најпопуларна апликација во „Ејпл стор“ во ОК. Во меѓувреме, апликацијата „Теско гросери“ и„Клубкард“ е рангирана на 4-то место на платформата со сличен број преземања - иако по консолидирање на неколку апликации во една.
Пилот проектот на „Теско“ за хиперперсонализација доаѓа во време кога ривалот „Лидл“, исто така, ги засилува напорите за ангажирање на купувачите. „Лидл“ неодамна воведе ексклузивни попусти за корисниците на „Лидл плус“ во ОК, како што тоа го правеше и на повеќето други европски пазари. Претходно, германскиот дисконтер нудеше купони само во ОК, кои требаше да се активираат во апликацијата за да бидат искористени.
„Лилд“ работи напорно за да го зголеми влезот на својата иницијатива за награди. Според податоците на „Ниелсен хомскан“, „Лидл плус“ достигна речиси 40% влез меѓу купувачите до крајот на минатата година. Според упатените во компанијата, во дисконтот долго време се расправа дали да воведат ексклузивни попусти. Постои ризик да се одвратат клиентите кои не ја користат апликацијата. Се вели дека шемата за лојалност „Лидл плус“ има влез на трансакциите од над 60%. Исто така во Германија и Швајцарија, „Лидл“ неодамна воведе автоматско активирање на купоните „Лидл плус“ за да ја направи својата програма за лојалност попривлечна.
„Теско“ и „Лидл“ преземаат дополнителни чекори за да ги монетизираат податоците за купувачите генерирани од нивните програми за лојалност. Освен што ги охрабрува купувачите да трошат повеќе од својот буџет за намирници кај дискотерите, „Лидл“ користи генерирани податоци за клиентите за да испраќа персонализирани понуди или реклами. Матичната компанија на „Лидл“, „Шварц груп“, штотуку објави дека во Германија воведе нови можности за рекламирање за својот оддел за дигитални медиуми за малопродажба. Ова ја вклучува можноста за програмска контрола на рекламите на 900 екрани за добредојде на банерот на супермаркетот „Кауфланд“ во 580 продавници во Германија.
Фото: Pexels
Себастијан Ренак е основач на „Алетос ритеил адвајсори“, меѓународен аналитичар и поранешен меѓународен дописник на Lebensmittel Zeitung (LZ), водечки економски неделник за FMCG–секторот. Има големо практично искуство во индустријата како поранешен член на оперативните тимови на „Шварц груп“ и „Метро груп“ во Полска, Украина и Русија.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.