Работење

Антонио Зрилиќ: Список за проверка

13 Dec 2023

За да донесат најдобри одлуки при оптимизација на синџирот на снабдување, компаниите мора да се фокусираат на мрежата на синџирот на снабдување, распределбата на залихи и планирањето

Автор: Антонио Зрилиќ, основач на „Логико“

 

Оптимизацијата во бизнисот и во синџирот на снабдување е клучна за успехот во денешното сложено и променливо опкружување. За да донесат најдобри одлуки, компаниите мора да се фокусираат на мрежата на синџирот на снабдување, распределба на залихи и планирање. Зголемената сложеност во бизнисот се случува постојано и станува сè потешко за експертите во синџирот на снабдување да донесат правилни одлуки. За да се донесат најдобри можни одлуки во синџирот на снабдување, од клучно значење е да се направи разлика меѓу различни области на оптимизација: мрежа на синџирот на снабдување, распределба на залихи, месечно планирање на понудата и побарувачката, неделно и дневно планирање и распоред на производството, намалување на ризикот и трошоци за услуги... Целите за оптимизација може да варираат, на пример, во однос на обемот, трошоците, профитот, уделот на пазарот, валутата, готовината, даноците или емисиите на CO2.

Иако многу компании имаат систем за планирање на ресурсите на претпријатието (ERP), нивната информациска и ИТ-инфраструктура обично е сè уште фрагментирана.. Ефективното одлучување бара редовна комуникација и интеграција меѓу одделните сектори. На пример, потребен е навремен пристап и споделување релевантни информации во циклусот за планирање продажба и операции (S&OP).

За да останете агилни, од клучно значење е да се понуди брза и ефикасна поддршка при донесување одлуки со релативно мали чекори. Софтверот мора да биде доволно флексибилен и скалабилен за да се прошири на други групи производи, растечки географски области и други можности за оптимизација во рамките на компанијата.

За да се донесат најдобри можни одлуки во синџирот на снабдување, од клучно значење е да се направи разлика меѓу различни области на оптимизација: мрежа на синџирот на снабдување, распределба на резерви, месечно планирање на понудата и побарувачката, неделно и дневно планирање и распоред на производството, намалување на ризикот и трошоци за услуги

За да дознаете до кој степен напредува вашата компанија во однос на оптимизацијата, одговорете на следните 10 прашања:

  1. Дали вашето раководство знае каде компанијата постигнува субоптимални резултати?

Менаџментот треба да спроведува редовна деловна анализа за да ги идентификува областите каде што компанијата не ги постигнува очекуваните резултати. На пример, на неодамнешниот состанок на одборот беше откриено дека минатомесечната продажба на одредена географска област значително се намалила, што укажува на неоптимални перформанси на тој пазар.

  1. Дали неделно ја оптимизирате мрежата на синџирот на снабдување и распределбата на залихи?

Компаниите треба редовно да го оптимизираат синџирот на снабдување и да ја следат дистрибуцијата на акции меѓу различни гранки, и тоа секоја недела. Ова овозможува подобар одговор на промените во побарувачката и го намалува ризикот од премалку, премногу залихи или залихи што не се доволно добро распределени.

  1. Дали го оптимизирате намалувањето на ризикот низ целата мрежа на синџирот на снабдување?

Со оглед на неодамнешните нарушувања во синџирите на снабдување, неопходно е систематски да се анализираат ризиците во синџирот на снабдување и да се воспостават стратегии за нивно намалување. На пример, идентификувавте доставувач на клучен материјал кој работи во нестабилен регион или има работни проблеми, а ние обезбедивме алтернативни доставувачи за да го намалиме ризикот од прекини во снабдувањето.

  1. Дали оптимизацијата е втемелена во секоја фаза од S&OP и/или интегрирано деловно планирање?

Оптимизацијата на синџирот на снабдување е составен дел од секоја фаза на S&OP и/или интегрираното деловно планирање. На пример, кога креираме планови за продажба, користиме алатки за оптимизација за да го одредиме оптималниот план за производство што ја задоволува побарувачката, ги минимизира трошоците и го максимира профитот.

  1. Дали користите планирање на различни сценарија во планот на понуда, побарувачка и производство на стратешко, тактичко и оперативно ниво?

Напредните компании однапред разгледуваат различни сценарија за ако се случат, веќе да имаат дефинирана стратегија и тактика за секој од настаните. На пример, можеме да симулираме различни промени во побарувачката или производствениот капацитет за да ги идентификуваме најдобрите стратегии за справување со непредвидени ситуации.

  1. Дали планирањето на понудата, планирањето на побарувачката и распоредот на производството се автоматски поврзани?

Една од најкорисните алатки за интегрирано планирање е процесот на планирање на продажба и операции кој ги поврзува планирањето на понудата, планирањето на побарувачката и распоредот на производството за да обезбеди усогласување и оптимизација. На пример, кога побарувачката за одреден производ се зголемува, овој континуиран процес ќе го земе предвид и ќе реагира со зголемување на производството и навремено активирање на набавката на суровини за да се задоволи зголемената побарувачка.

  1. Дали можете лесно да ја промените целта за оптимизација (количина, цена, профит, удел на пазарот, валута, готовина итн.) во вашето планирање?

Вашиот интегриран систем мора да овозможи лесно менување на целите за оптимизација според промените на пазарот. На пример, ако забележите дека пазарот за одреден производ стана помалку профитабилен, можеме брзо да ја промениме целта за оптимизација: од максимирање на профитот до намалување на трошоците за да се одржи конкурентноста.

  1. Дали можете лесно да го промените хоризонтот (стратешки, тактички и оперативен) на целта за оптимизација?

Кога донесувате одлуки, мора да бидете свесни за хоризонтот во кој се движите (дали е стратешки, тактички или оперативен?). Вашиот систем за управување мора да овозможи лесно приспособување на целниот хоризонт на оптимизација според потребите. На пример, за време на економска криза, можеби ќе сакате да се фокусирате на тактичкиот хоризонт за побрзо да одговорите на промените во побарувачката и да ги намалите непосредните трошоци.

  1. Дали вaшите-ИТ системи го покажуваат деловното влијание на одлуките во евра?

Со цел полесно да донесувате одлуки во иднина, треба да имате најбрз можен фидбек за финансиското влијание на вашите минати одлуки. За тоа ви требаат и ИТ-системи кои даваат јасни финансиски анализи и го покажуваат деловното влијание на одлуките донесени во евра. На пример, кога размислуваме да отвориме нов магацин, системот ќе ни покаже колку оваа инвестиција ќе влијае врз нашите вкупни трошоци и профитабилност во евра.

  1. Дали вашите ИТ-системи можат да ја пресметаат оптимизацијата веднаш (т.е. не преку ноќ)?

Добро е да имате ИТ-системи (BI системи, планирање на сценарија, што-ако анализи) кои овозможуваат брза пресметка на оптимизацијата во реално време. На пример, кога внесуваме нови податоци за промена на побарувачката или сообраќаен метеж во синџирот на снабдување, системот автоматски ќе пресмета и ќе ги предложи најдобрите можни приспособувања за ефективно да одговори на овие промени.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...