Рускиот дисконтер „Светофор“, познат во Западна Европа по продавниците „Мере“ и „Мај прајс“, е под зголемен притисок на домашниот пазар. Наводите за прекршување на регулативата и зголемената конкуренција од големите трговци на мало ја загрозуваат нејзината претходно агресивна експанзија и може да го попречат нејзиниот обновен моментум во Западна Европа.
Автор: Себастијан Ренак, меѓународен аналитичар за малопродажба
Рускиот ултра-дисконт „Светофор“, кој неодамна повторно започна со работа во Западна Европа под знамето „Мај прајс“, се соочува со растечки регулаторни и конкурентни притисоци на својот домашен пазар. Овој трговец претходно ги затвори своите продавници на „Мере“ во неколку западноевропски земји, но сега се врати со нов идентитет.
Според „Форбс“ - Русија, „Роспотребнадзор“ - руската државна агенција одговорна за заштита на потрошувачите, санитарна и епидемиолошка контрола, како и надзор на безбедноста на храната, медицинските производи и другите стоки и услуги - нареди затворање на половина од повеќе од 70 продавници на „Светофор“ во Москва и околината, додека дополнителните инспекции се уште се во тек. Оваа одлука доаѓа по повеќе обвинувања, вклучително и прекршување на хигиенските стандарди, лош квалитет на производите, задоцнети плаќања на добавувачите и неправилно враќање на стоката. Индустриското здружение „Руспродсојуз“, кое ги претставува руските производители на храна, вели дека на „Светофор“ отпаѓа половина од сите поплаки против трговците на мало со храна во Русија. Овој продавач во моментов е предмет на национален регулаторен преглед, што укажува на зголемена загриженост за неговото работење.
Пред само неколку години, „Светофор“ важеше за ѕвезда во подем во секторот за малопродажба на храна во Русија. Дисконтерот без непотребни трошоци, со седиште во Краснојарск, брзо се зголеми и стана еден од најголемите синџири на намирници во земјата. Според Иван Федјаков, извршен директор на истражувачката компанија „Инфолајн“, во 2022 година „Светофор“ се рангираше меѓу петте најголеми синџири на храна во Русија според приходите. Сепак, според проценките на Федјаков, во првите девет месеци од 2024 година, продажбата на „Светофор“ паднала за 2,2% во споредба со претходната година, што претставува прв пад на приходите по неколкугодишен раст. Во 2023 година, нето приходите на компанијата се проценуваат на повеќе од 340 милијарди руски рубљи (околу 3,4 милијарди евра).
Брзата експанзија на „Светофор“ претходно поттикна два од најголемите руски синџири на намирници, „Х5 груп“ и „Магнит“, да лансираат свои формати на дисконти. „Х5 груп“, водечки трговски синџир, го лансираше својот банер „Чизик“ во октомври 2020 година. До декември 2024 година, „Чизик“ ја прошири својата мрежа на 2.346 продавници, а нејзиниот годишен приход во 2024 година порасна за 102% на годишно ниво, достигнувајќи 84,3 милијарди рубљи (околу 830 милиони евра), потврдувајќи ја големата побарувачка за попусти. Во меѓувреме, „Магнит“ го лансираше својот синџир со попусти „Мај прајс“ („Моја цена“) во 2021 година, кој достигна повеќе од 1.200 локации до средината на 2024 година. На долг рок, „Магнит“ планира да отвори повеќе од 10.000 од овие продавници низ целата земја.
Регулаторниот надзор и зголемената конкуренција од водечките синџири на храна претставуваат сериозен предизвик за „Светофор“, што може да го загрози неговото враќање на западноевропскиот пазар.
Фото: Себастијан Ренак
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.