Актуелно

Оливер Гичевски: Продолжува борбата со цените

15 Mar 2018

Трендовите во трговијата во Македонија што ги следат и македонските трговски синџири водат кон поголема понуда, поквалитетна услуга и поголеми придобивки за потрошувачите


Автор: Оливер Гичевски, консултант

Експанзија на ЛКА

Големиот број производи, купувачи и доставувачи и оптимизацијата на работењето заради максимирање на профитот како крајна цел наметнуваат потреба од правилна географска распространетост и одржлива големина на трговската мрежа. Тие воедно се во директна корелација со куповната моќ и навиките на потрошувачите.  
 
Речиси една третина од домаќинствата секојдневно извршуваат мали набавки. Една третина од домаќинствата ретко или никогаш не практикуваат големи набавки, а исто толку за мали набавки одат во ЛКА. Во Македонија сведоци сме на промени во трговскиот сектор и проширување на ЛКА, делумно како одговор на овие потрошувачки навики, а делумно и поради недостигот на локации во градското подрачје за отворање големи супермаркети. Од друга страна, одлуката на „Скопски пазар" да се повлече од работењето со маркетите беше очекувана, но тоа дополнително предизвика придвижување на трговската сцена. „Кит го" ги презеде објектите на „Туш" и ги зеде под наем објектите на „СП маркетите", заедно со „Зур" кој исто така бележи експанзија. 

Од друга страна, КА отвораат т.н. convenience stores (помал продажен објект со потесен асортиман).

Македонија го следи трендот на експанзија на хард-дисконти

Според Глобалното истражување на Еуромонитор за 2018 година, во светот се очекува зголемување на бројот на отворени хард-дисконти, но и експанзија на т.н. социјални продавници. Во светски рамки „Теско" најави отворање на хард-дисконти; „Лидл" има огромна експанзија - најави отворање на 60 продавници годишно во Велика Британија, а по случувањата со „Агрокор", бележи одлични резултати и во Хрватска. Македонија е една од ретките земји во кои не се присутни најголемите европски познати синџири на дисконти како споменатите, што можеби се должи на цврстата позиција и успешниот концепт на „Кам" и „Стокомак", големата експанзија на „Киппер". Воедно, сведоци сме и на влегувањето на „Зур маркети" во овој сегмент со отворањето на „Дим маркет". 

Продолжува борбата со цените
 
Имајќи предвид дека потрошувачките навики на населението се менуваат, треба да се очекува дека за освојување на дел од пазарот ќе си конкурираат добрата географска локација. во одреден дел анулирана од тесниот асортиман на локалните КА, и широкиот асортиман во супермаркетите надграден со промотивни активности. Со промотивните активности потрошувачите се задржуваат во постоен формат на продажни објекти преку пониски цени за одредени производи како награда за лојалноста. Треба да се работи на промоциите уште поагресивно бидејќи придобивките се повеќекратни. 

Во светски рамки сè повеќе се чувствува борбата меѓу КА, ЛКА и хард-дисконтите во поглед на цените. „Волмарт" веќе најави приспособување на цените на клучните артикли според цените на „Лидл". Кај нас, КА посветуваат внимание на лојалните програми (би ја издвоил како особено успешна на „Рамстор") не само како начин за задржување на купувачите туку и како значаен извор на податоци. Скенирањето на потрошувачките навики преку картичките за лојалност придонесува за приспособување на понудата во продажните објекти, избор на вистински формат на продажен објект, т.е. поголема вредност за купувачот и оптимизација на трошоците кај продавачот. 

Подем на интернет-продажбата

Во споменатото глобално истражување, „Еуромонитор интернационал" предвидува дека интернет-продажбата, во светски рамки, ќе се зголеми за 13% во 2018 година. 
Ме радуваат обидите за заживување на интернет-продажбата и што македонските трговци одговараат и на овој тренд. Претходно „СП маркет" имаше своја интернет-продавница, а денес функционираат таа на „Рептил" и интернет-продавницата „Пакет", која е во соработка со „Зур", а и „Тинекс" најавија нивна интернет-продавница 
Прифаќањето на интернет-набавката ќе ги промени потрошувачките навики засекогаш. 

Трендовите во трговијата со стока за широка потрошувачка во Македонија што ги следат и македонските трговски синџири водат кон поголема понуда, поквалитетна услуга (вклучувајќи и иновации карактеристични за поразвиените пазари) и поголеми користи за потрошувачите.

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...