Индустријата е на пресвртница и ќе продолжи да се менува во наредните години. Синџирите на снабдување ќе мора да бидат во чекор со светските трендови за да останат доминантни на пазарот
Приреди: Редакцијата на InStore - Србија
Ако сакаат да останат лидери во 2022 година, логистичките компании ќе мора да најдат начини да останат доминантни во новостите во врска со синџирите на снабдување и логистиката. Ковид-19 создаде нерамнотежа во понудата и побарувачката, што во голема мера влијаеше врз синџирите на снабдување низ светот.
Пандемијата и заклучувањето, што ги донесе 2020 година, доведоа до забавување на глобалното производство. Кога домашното и глобалното производство престанаа да работат, многу земји последователно користеа стоки во вредност од неколку милијарди долари. Побарувачката растеше побрзо од понудата и трговците, во обид да останат во чекор со овој тренд, ги трошеа сопствените залихи.
Сега стапката на пораст на е-трговијата се врати на нивото што беше пред пандемијата - но обемот на испораки остана ист. За да се зголеми ефикасноста во работењето со синџирот на снабдување, да се намалат трошоците за логистика и да се задржат потрошувачите задоволни со навремената испорака, компаниите треба да го преиспитаат својот начин на водење бизнис и да ги прифатат растечките трендови во синџирите на снабдување и логистиката.
Употребата на вештачка интелигенција и машинско учење ќе им даде предност на компаниите и ќе одлучи кои компании ќе станат лидери во синџирите на снабдување во 2022 година.
Најдобрите 8 тренда во синџирите на снабдување во 2022 година се:
1. Фокусирање на задржување на возачот;
2. Локализација на синџирот на снабдување;
3. Користење напредна технологија за создавање агилни синџири на снабдување;
4. Предвидување на потребите за залихи и испорака;
5. Спроведување испораки со crowdsource и повеќе логистички партнерства;
6. Префрлање на методите за испорака до последната милја;
7. Управување со вратени пратки во синџири на снабдување;
8. Намалување на јаглеродниот отпечаток за одржлив развој;
Фокусирање на задржување на возачот
Без возач, стоката едноставно не може да стигне од едно место до друго и синџирите на снабдување не можат да функционираат.
По истоварот во пристаништата, примарен извор на транспорт на контејнери со стока е транспортот со камиони. Недостигот на возачи на камиони значи дека голем дел од стоката останува неискористена во објекти со ограничен капацитет. Кога стоките и суровините се на место, трпат деловните операции - стоката не може да стигне до магацинот и се продава и се доставува до купувачите.
Проблемот лежи во недоволниот број камиони и возачи. Според „Форбс“, на секои девет работни места има по еден квалификуван возач. Малите компании од овој сектор немаат многу простор да ги зголемат своите капацитети поради порастот на цените, што ги спречува да инвестираат во нови возила.
За да ги предвидат потенцијалните предизвици и да ги одржат своите синџири на снабдување во функција, компаниите мора да го прифатат трендот на справување со недостигот на возачи и да инвестираат во задржување на двигателите што ги имаат. Тоа значи дека компаниите им нудат на своите возачи одредени поволности за да останат во компанијата (вклучувајќи, меѓу другото, зголемување на платите и подобрување на безбедноста при работа).
Друг тренд е воведувањето апликација за возачи за зголемување на ефикасноста, што ја забрзува последната фаза од испораката на производите до крајните купувачи. Една од опциите што им се наметнуваат на компаниите е да им платат на возачите според бројот на испорачани пакети во замена за фиксна плата или час. Овој режим, поврзан со алатки кои им ја олеснуваат работата на возачите, ги охрабрува возачите да ги зголемат испораките дневно и може да доведе до тоа повеќе возачи да сакаат да останат во компанијата.
Трендовите укажуваат на тоа дека голем број компании се свртуваат кон дигитализацијата за да обезбедат непречено функционирање на синџирите на снабдување.
Локализација на синџирите на снабдување
Во наредниот период испораката ќе помине низ уште поголема локализација бидејќи сè повеќе организации се свртуваат кон користење повеќе магацини за да се намали времето за испорака. Навиките на потрошувачите во денешно време бараат производите да бидат веднаш достапни и со разумни цени.
Поради високата конкуренција на пазарот, брзата испорака може да направи голема разлика. Испораката „денес-за-денес“ порано беше нешто необично. Денес, тоа веќе не е реткост, туку потрошувачите го доживуваат како стандард. 40% од трговците испраќале стоки директно од нивните продавници во текот на претходната сезона. Сепак, повеќето синџири на снабдување едвај можат да се справат со обезбедувањето испораки „денес-за-утре“. Затоа локализацијата на синџирите на снабдување стана вообичаена на пазарот за брза трговија.
За да понудат побрзи опции за испорака, синџирите на снабдување треба да се преселат на локално ниво. Во споредба со порано, кога управувањето со залихите и испораката се вршеше на регионално ниво, денес фокусот е на испраќање нарачки од локалните продавници. Овој метод на испорака има многу предности, вклучувајќи ја и можноста за користење локални залихи по потреба.
На локално ниво, управувањето со синџирот на снабдување (SCM) ќе значи испраќање нарачки од продавници или локални магацини. На овој начин, испораката може да се изврши брзо и ефикасно, придонесувајќи за подобро искуство на потрошувачите и одржувајќи ги компаниите во тек со трендовите во синџирот на снабдување.
Отворањето дополнителни локации за складирање и обезбедување систем за управување со нарачките, што ќе ги пренасочи на тие локации за дополнување на залихите, е главен приоритет за 2022 година.
Создавање агилни синџири на снабдување со користење современи технологии
Постои идеја за обединување на технологијата на синџирот на снабдување, од е-трговија до искуството на потрошувачите, од првата до последната фаза на продажба.
Технологијата што ја користат синџирите на снабдување брзо се менува. За да бидат во тек со овој тренд, трговците треба да ги автоматизираат своите процеси, да ги интегрираат своите системи и податоци и да им обезбедат на своите вработени нови ресурси, а на менаџерите подобра видливост на синџирите на снабдување. Сето ова бара инвестиции во платформата за оптимизација на синџирот на снабдување која би можела да го направи сето горенаведено.
При истражувањето на ваквите системи, компаниите треба да се фокусираат на потребите на секој клучен носител на одлуки во една компанија, како и на она што може на крајниот купувач да му обезбеди најдобро можно потрошувачко искуство.
Без оглед на системот за управување со синџирот на снабдување што го користи компанијата, од суштинско значење е тој да биде интегриран со постојните системи за управување со синџирот на снабдување на компанијата, од TMS и WMS до управување со залихи и подобрување на односите со купувачите. Тесната, двонасочна синхронизација на податоци ќе обезбеди усогласеност на синџирот на снабдување со платформите што ги користат компаниите и сите членови на тимот, во секое време.
Предвидување на потребите за залихи и испорака
Расте бројот на испораки до последната милја, што не е изненадувачки. Сепак, како логистичарите може да се подготват за врвовите на сезоната? Како може да знаеме што да очекуваме во поглед на побарувачката, обработката на испораката и управувањето со залихите?
Веќе нема причина да се држат синџирите на снабдување во темнина. Менаџерите на синџирот на снабдување мора да ја користат достапната технологија SCM за да ги предвидат залихите и испораката и да знаат што да очекуваат пред шпицот на сезоната. Оваа технологија им дава можност на компаниите да ги направат податоците за синџирот на снабдување потранспарентни од кога било.
Процесот на анализа и прогнозирање на податоците продолжува да биде неискористен ресурс кој би можел да им обезбеди на компаниите информации што им се потребни за подобро да одговорат на конкретни ситуации и проблеми. Сепак, пред да ја користат оваа аналитика за да ја подобрат оперативноста на синџирот на снабдување, компаниите мора да ја извршат големата задача да собираат податоци и да ги усогласат со нивниот бизнис.
Машинското учење и вештачката интелигенција (AI) може да ги претворат овие податоци во средство за информирање и подобрување на бизнисот. Користејќи софтвер за управување со логистика, логистичките компании можат однапред да планираат и да предвидуваат проблеми со залихите и испораката, како и веднаш да се справат со проблемите.
Имплементација crowdsourced и повеќе логистички партнерства
Ефикасното управување со повеќекратен возен парк е уште еден клучен чекор кон намалување на трошоците, исполнување на очекувањата на потрошувачите и одржување на дигиталните синџири на снабдување. Испораката на планираните или нарачките „денес за денес“ често вклучува разновиден возен парк, како и комбинација на возачи на една компанија и независни даватели на возила и возачи.
Некои од овие паркови може да се доделат на одредени локации, но оптималниот начин за намалување на трошоците додека се зголемува брзината на испорака е најчесто автоматско спојување на нарачките со локациите. На овој начин рестораните, во шпицот на сезоната, би можеле да го компензираат недостигот на возила и возачи со искористување испораки од групни извори.
Друго решение може да биде користење повеќе двигатели за испорака на стоки од повеќе продавници или магацини во иста географска област. Меѓутоа, исто така, бара технологија што може да открие кои двигатели се достапни за испорака на одредена нарачка до одредена локација, во рамките на проценетото време за испорака.
Покрај тоа, постои тренд на наоѓање алтернативи за услугите како што се UPS и FedEx кај трговците, свртување кон регионални шпедитери и работници со скратено работно време. Но, со оглед на драстичното поскапување на транспортот, најверојатно ќе се зголеми минималното количество на стока за бесплатна достава за да се префрлат дел од трошоците на потрошувачите. Многу трговци се изјаснија против пониските цени за време на шпицот на сезоната бидејќи маржите на производите веќе се изложени на ризик поради кризата во синџирот на снабдување.
Кога го оптимизираат управувањето со испораката, компаниите треба да се фокусираат на тоа како управуваат со своите возила и возачи. Употребата на повеќе флоти е важен тренд бидејќи овозможува флексибилност во процесот на испорака, им обезбедува на компаниите резерва во случај нешто да тргне наопаку и создава партнерства меѓу синџирите на снабдување.
Префрлување на начинот на испорака „последна милја“
Иако ситуацијата со проблеми во синџирите на снабдување е присутна насекаде, трговците што сакаат посериозно да ги сфатат испораките во 2022 година мора да се фокусираат на методите за испорака „последна милја“.
Потрошувачите сакаат брза и транспарентна испорака. Тие бараат постојано да ја знаат точната локација на нивната пратка, како и кога ќе пристигне и нејзиниот статус. Модерната технологија што се користи во испораките „последна милја“ им дава можност на логистичките компании да го направат овој дел од синџирот на снабдување видлив за сите вклучени страни, без разлика дали се работи за мали пакети, мебел, медицинска опрема или дури и возила на соларна енергија. Процесот мора на сите да им биде јасен и проблемите да се решаваат на самото место.
Кога трговците на мало и логистичките компании работат заедно во синџирите на снабдување како партнери, фокусирајќи се на обезбедување најдобра можна испорака до последната милја, овие технологии можат да им овозможат да се приспособат на пазарот и да се справат со неочекувани настани. Тие може да вклучуваат проблеми со сообраќајот и маршрутата, неможност за испорака на пакети од различни причини и многу повеќе. Употребата на вештачка интелигенција и машинско учење ќе им даде предност на компаниите и ќе одлучи кои компании ќе станат лидери во синџирите на снабдување во 2022 година.
Фокусирајте се на управување со вратените пратки
Како што се зголемува бројот на онлајн нарачки, сосема е природно да се зголемува и бројот на вратени пратки. Компаниите што сакаат да останат силни во конкуренција мора да се фокусираат на управувањето со овие пратки.
За да имаат супериорно потрошувачко искуство, купувачите сакаат лесен и сигурен начин за враќање на стоката што не им одговара. Проблемот лежи во посебната инфраструктура што треба да ја имаат синџирите на снабдување за да можат да направат голем број поврати, поврзани со управувањето со резервите и логистичките трошоци зад секое враќање.
За среќа, модерната технологија достапна денес им овозможува на синџирите на снабдување автоматски и транспарентно да управуваат со вратените пратки. Ова е дел од дигитализацијата и автоматизацијата на синџирите на снабдување, што овозможува сите процеси (вклучувајќи ги и враќањето) да бидат дигитални.
Одржлив развој: намалување на јаглеродниот отпечаток
Малопродажните синџири се одговорни за повеќе од 50% од индустриските емисии на јаглерод, што ја прави оваа индустрија најголемиот извор на емисии на јаглерод. Ова во голема мера се должи на транспортот на стоки, заедно со зголемената побарувачка во е-трговијата. Неодамнешните истражувања покажуваат дека до 2030 година порастот на е-трговијата ќе доведе до повеќе од 30% зголемување на емисиите на јаглерод предизвикани од испораката на стоки.
Под притисок на очекувањата на потрошувачите во врска со одржливата испорака и логистика, како и законските регулативи, трговците почнуваат да се потпираат на нивните доставувачи за да им помогнат да ги намалат, следат, мерат и да известуваат за нивните емисии на јаглерод - па дури и на потрошувачите да им го покажат својот напредок во намалувањето.
Инкорпорирањето зелени логистички практики, особено преку одржливи опции за нарачка и испорака, ќе им помогне на синџирите на снабдување да останат конкурентни, како и да го зголемат уделот на пазарот во 2022 година и пошироко.
Изгледи за синџирите на снабдување: поглед на 2022 година и годините што доаѓаат
Главната цел на која ќе работат бизнисите во блиска иднина е да се зголеми отпорноста на синџирите на снабдување за подобро да се справат со неочекуваните ситуации. Иако глобалните и локалните синџири на снабдување продолжуваат да се соочуваат со последиците од пандемијата, Брегзит и многу повеќе, трендовите укажуваат на тоа дека голем број компании се свртуваат кон дигитализацијата за да обезбедат непречено функционирање на синџирите на снабдување.
Индустријата е на пресвртница и ќе продолжи да се менува во наредните години. Откако е-трговијата станува сè попопуларна и бројот на испораки се зголемува, синџирите на снабдување ќе мора да бидат во чекор со светските трендови за да останат доминантни на пазарот.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.