Работење

Антонио Зрилиќ: Подготвени за кризните времиња

09 сеп 2021

Рецесијата е катализатор што покажува колку навистина сме изградени. Таа открива слаби точки во синџирите на снабдување кои постојат за многу компании веќе подолго време

Автор: Антонио Зрилиќ, „Логико“

За време на тешките моменти, фирмите треба да се справат со намалените нарачки на клиентите, да се соочат со зголемена конкуренција и намалени маржи. Соодветно на тоа, приоритетите за синџирите на снабдување се значително различни. Компаниите треба да се фокусираат на намалување на трошоците, намалување на капацитетот, консолидирање на доставувачите и ослободување пари со намалување на залихите.

Значи, можеме да кажеме дека некои од научените лекции се подразбираат сами по себе, но можеме да ги структурираме во 5 стратегии. Во претходниот текст пишувавме за 3 од нив: разбирање на реалната побарувачка, следење и заштита на набавката и доставувачот и флексибилен синџир на набавка. Во продолжение се уште две лекции.

1. Оптимизација на залихите за ослободување на готовина

Од претходната рецесија знаеме дека прекумерните залихи беа последниот „клинец во ковчегот“ на некои компании кои се најдоа со залихи преку глава, а клиенти ниту за лек. Како и кај прекумерната тежина, и прекумерните залихи, тие се предизвикани од прекумерно внесување и недоволна потрошувачка.

Искуствата на успешните компании потенцираат три практики кои им овозможија на менаџерите да избегнуваат или барем да ги балансираат залихите.

• Избегнувајте прекумерно внесување на залихите - Некои компании силно реагираа на намалувањето на побарувачката и спроведоа мораториум за нарачка на стоки што немаат задоволителен промет или безбеден клиент, за да се избегне внесување вишок стока. Дури и ако вашите договори не ви дозволуваат да ја откажете нарачката, преговарајте со доставувачите за достава на подолг временски период.

Политика за усогласување на залихите - Променете ја типичната големина на нарачката за одредена категорија од полн камион во половина камион за да го намалите цикличниот (оперативен) запис. Намалете ги сериските количества во производството за да одговорите на новата побарувачка - ова веројатно ќе бара почести промени, но во секој случај и така требаше да го сторите тоа и да пронајдете начини да направите промена што ќе трае половина час наместо 6-8 часа. Пронајдете нови иновативни начини за приспособување на производството за да го направите остварливо и не зборувајте зошто не може, туку како може да се направи. Намалете ги целните безбедносни залихи, но не пропорционално. Усогласете ги со продажбата на одделни артикли за да избегнете вишок залихи, но истовремено намалете ги залихите за најпродаваните артикли.

• Усогласување на нивоата на услуги - За време на кризата, успешните компании ги намалија своите нивоа на услуги од целосна услуга на ефективен пристап. За време на претходната рецесија, еден клиент драстично го намали нивото на услуга за некои производи и ги заостри условите за плаќање по цена на губење на најголемиот клиент. Подоцна тој клиент банкротира, а мојот клиент се извлече со ситни гребеници...

Една вредна алатка е процена на агилноста на синџирот на снабдување за да се утврди дали компанијата навистина е подготвена за неизбежен пад.

2. Подготовки за пораст

Друга важна лекција за крај е она што го научивме од претходната рецесија. Идентификувавме три практики што им овозможија на компаниите успешно да ја задоволат зголемената побарувачка на крајот на кризата. Епидемиолозите ни рекоа дека секоја епидемија има почеток, развој и крај. Исто е и со кризите - тие имаат почеток и крај, затоа мора да бидеме подготвени за крај на рецесијата и почеток на нова конјуктура.

Задржувајте и развивајте таленти - Многу компании ги намалија часовите на вработените за да обезбедат книгата за нарачки да опфаќа задржување на клучните вработени. Некои компании механички отпуштија работници за да ги намалат трошоците, за подоцна да ги бараат истите тие работници под светло на свеќа по неколку месеци кога помина првиот бран на рецесија и почнаа да пристигнуваат нарачките. Значи, потребно е да ја одржувате главата ладна и да не ги испуштате талентите што сте ги развиле со текот на годините.

Подгответе се за долгорочни иницијативи - Ненадејниот пад во бизнисот ги сопре притисоците на пораст и понатамошно ширење и им даде простор на деловните субјекти да дишат за да се фокусираат на долгорочни иницијативи. Запомнете ги одличните идеи што ги имавте, но немавте време да ги разработите и да почнете проекти за во иднина. Многу компании сфатија дека падот на побарувачката, исто така, може да се смета за можност и работеа на подготовка на долгорочни иницијативи за кои не беа потребни значителни инвестиции. Сега е време да ги развиеме и да го искористиме намалувањето на оперативниот притисок да работиме на развој на нови производи, маркетинг-кампањи, истражување на нови пазари итн.

Обезбедете капацитет за повторно да растете - Некои компании имаа договор со агенција за привремено вработување и ѝ платија знак за да имаат префериран статус при избор на персонал. Така, компанијата прва избра привремени работници кога економијата почна да закрепнува. Соодветно на тоа, компанијата беше во можност да преземе привремени работници кои претходно работеа за неа, со што се скрати времето потребно за да се собере растот.

Други примери вклучуваат компании кои рано обезбедија капацитет кај клучните доставувачи затоа што прилично брзо почувствуваа претстојно зголемување на побарувачката. На почетокот на рецесијата гореспоменатиот клиент воспостави строга контрола на политиката за набавки и залихи и продажба, но тој ја почувствува промената релативно доцна и затоа претрпе одредена загуба на продажба кога почна растот. Потребно е веднаш да се воспостави збир на KPI кој ќе ви помогне да ја почувствувате промената на климата и со тоа да ја олабавите строгата контрола на набавките и залихите и да обезбедите пораст на продажбата.

Биди агилен

Многу компании сериозно страдаа или дури и ги затворија своите деловни активности за време на финансиската криза од следниве причини:

  • не го намалија капацитетот брзо како што падна побарувачката;
  • изгубија клучни доставувачи и затоа не можеа да одговорат на побарувачката на клиентите;
  • речиси банкротираа поради високото ниво на акции и недостигот на готовина;
  • немаа талент и / или капацитет да одговорат на зголемената побарувачка и затоа го загубија уделот на пазарот.

Рецесијата е катализатор што покажува колку навистина сме изградени. Како што неодамнешниот земјотрес во Загреб покажа колку опасните фасади во центарот на градот криеја опасно нестабилни згради, така кризата открива слаби точки во синџирите на снабдување кои постојат за многу компании веќе подолго време.

Бизнисите секогаш мора да бидат подготвени за повремени турбуленции и внимателно да истражуваат големи промени во нивните специфични пазарни услови или во целокупната економска клима. Менаџерите мора да обезбедат транспарентност на побарувачката, да воспостават механизми за рано предупредување преку внатрешни и надворешни податоци и да се усогласат со другите функции, како и доставувачи и клиентите. За да се постигнат овие цели, менаџерите мора да воспостават релевантни процеси.

Покрај тоа, компаниите мора постојано да ја тестираат нивната способност да се приспособат на големите промени во понудата и побарувачката. Една вредна алатка е процена на агилноста на синџирот на снабдување за да се утврди дали компанијата навистина е подготвена за неизбежен пад. Многу компании веќе вметнаа полугодишни или годишни процени на агилност во нивните рутински процедури за управување со ризик. Во овој контекст се презентираат алтернативни сценарија за побарувачка и може да се развијат приспособувања на синџирот на снабдување и планови за непредвидени состојби. И, конечно:

• Помалку залихи се акумулираат кога се спроведуваат најсовремени политики за управување со нив,

• капацитетот може брзо да се приспособи кога договорите со доставувачите се интелигентно дизајнирани,

• банкротот на снабдувачот може лесно да се надмине кога постојано се идентификуваат алтернативни извори.

За компаниите кои сè уште не станале доволно приспособливи во оваа смисла, сега е вистинско време да почнат да работат на мерките што ги препорачавме - со други зборови, пред следната криза.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...