Регионално

Најпогубно за брендот е да се изневери довербата на потрошувачите

27 апр 2020

Весна Станковиќ, директор за маркетинг, „Јухор“

Ова не е време за агресивни комерцијални пораки, туку за пораки на емпатија и поддршка и градење на односи на солидарност

Разговараше: Ана Филиповиќ, ana@instore.rs

Интервјуата со маркетинг-директорите на FMCG продолжуваат со нашето интервју со Весна Станковиќ, маркетинг директор на „Јухор“

Пандемијата предизвинака од корона вирусот направи промени во сите сфери на животот и бизнисот. Како оваа нова ситуација влијае на работата на одделите за маркетинг? На кои начини вработените во вашиот сектор ги сменија деловните практики? Како ја организиравте вашата работа?

Иако предвидувањата и планирањето се составен дел од нашиот бизнис, никој од нас не можеше да предвиди дека, за многу кратко време, речиси преку ноќ, ќе се соочиме со ситуација кога пазарот и деловните активности, како и вообичаените начини на работа, драстично ќе се променат. Според тоа, клучна задача за сите нас беше да се приспособиме, реорганизираме и да обезбедиме непречено функционирање на деловните процеси и комуникација, со круцијална почетна точка, а тоа е грижата за секој вработен. Ние го заменивме нашето деловно работење со нашите домови и продолживме да работиме во изменети и услови полни со предизвици што сигурно ќе бидат одлична животна и професионална школа за нас. Просторното и социјалното растојание на никој начин не влијаеше на квалитетот на комуникацијата и продуктивноста, напротив. Верувам дека силната посветеност на сите членови на тимот и на нашите соработници во овие моменти покажа дека времето на криза ги зацврстува и освојува квалитетни тимови.

Колку ли оваа криза ги наруши вашите планови, секојдневното работење и го отежна работењето?

Оваа ситуација нè принуди да покажеме адаптибилност, посветеност и да ги вложиме сите свои напори и сили да го минимизираме неговото негативно влијание и да направиме сè за да го почекаме својот крај со повеќе знаење, оптимизам и искуство што ќе ни помогнат да се справиме со сите кризи во иднина. што може да се случи. Како и сите, не ми беше лесно да се приспособам на новата реалност преку ноќ, со оглед на тоа што со години мојот деловен живот беше многу динамичен и беше составен од директна комуникација со колегите, соработниците и деловните партнери. Сепак, взаемната поддршка и разбирање низ целиот тим ми овозможија успешно да ја завршам оваа транзиција и да се приспособувам на новите околности и да го направам секојдневно работење непречено. Интерните и екстерните онлајн состаноци, минимална директна комуникација, моментално се моето секојдневие.

Дали веќе имате информации за последиците што ги претрпеле вашите брендови во овој период?

„Јухор“ е месна индустрија и во овој период е наш императив да се обезбеди непречено функционирање на целиот деловен систем со цел да се обезбеди стабилно снабдување на пазарите и потрошувачите. „Јухор“ работи со полн капацитет, со колегите во производство, продажба, логистика, малопродажната мрежа (53 продавници „Јухор“ низ цела Србија), како и услуги за поддршка, вложувајќи вонредни напори за исполнување на сите барања за зголемена побарувачка, како и приспособување на дневна основа на промените на пазарот. Сето ова е со цел да се оправда довербата на потрошувачите и да се направи сè за да не се почувствува каква било промена во она што им го доставил „Јухор“ пред оваа ситуација, а тоа се квалитетни и секогаш достапни производи. За понатамошно олеснување на купувањето во нашите продавници за мало, ние овозможивме онлајн нарачки преку мобилната апликација Yuhor Dućan. Реакциите на потрошувачите се исклучително позитивни, бидејќи имаат можност да прават набавки кога сакаат, да нарачуваат преку апликацијата, да ја изберат продавницата и времето на кое ќе ги соберат нарачките, со што значително ќе го скратат времето за купување и полесно ќе го испланираат времето.

Најпогубно за кој било бренд е да се изневери довербата на потрошувачите, а во време на криза, тоа може да му се случи секому. Затоа секој од моите колеги дава сè од себе и верувам дека потрошувачите го признаваат и ценат ова, и дека дури и по оваа криза нивната лојалност и доверба ќе бидат уште посилни и нивната врска со брендот Yuhor ќе биде уште посилна.

Според неодамнешното истражување на „Кантар“, само 8% од потрошувачите во светот веруваат дека компаниите треба да престанат со рекламирање, додека други веруваат дека брендовите треба некако да им помогнат на потрошувачите, да ги информираат потрошувачите што прават и да не ја злоупотребуваат оваа состојба. Кои се вашите планови за комуникација со потрошувачите во овој период?

Маркетинг-активности треба да се присопособат на новите околности и на најдобар начин да се обезбеди стабилност и пораст на пораст во иднина

Најтешко е да се добие доверба и да се изгради лојалност на потрошувачите. Тие му даваат кредибилитет на брендот што е клучен предуслов за опстанок на пазарот. Чесната и транспарентна комуникација отсекогаш била основа за пораст на секој бренд и тоа е клучно во овој момент. Без комуникација, нема бренд и треба да остане во чекор со промените и да се приспособи на новата ситуација. Денес ова е задача што бара голем труд, бидејќи потрошувачите секојдневно се „бомбардираат“ со голем број пораки преку сите канали на комуникација и, заради овие изменети околности, се далеку почувствителни. Времето на криза потврдува дека човечките и хуманите односи немаат цена. Ова не е време за агресивни комерцијални пораки, туку за пораки на емпатија и поддршка и градење на односи на солидарност. Брендовите се составен дел од нашите животи и според тоа, брендот треба да ги разбере и да ги следи сите промени во нашите секојдневни животи и да ни ја обезбеди очекуваната поддршка. Секојдневно комуницираме со нашите потрошувачи преку дигитални медиуми, навремено ги споделуваме со нив сите релевантни информации и што е најважно, имиспраќаме позитивни и оптимистички пораки за да можеме лесно да ја надминеме оваа состојба.

Покрај овие краткорочни ефекти, претходното кризно искуство покажа дека инвестирањето во маркетинг во текот на овие периоди има значително влијание врз долгорочниот пораст и развој на компаниите. Каква е вашата позиција за ова прашање, кога станува збор за некои долгорочни ефекти и кои се вашите планови за создавање бренд-маркетинг во овој период и веднаш потоа?

Квалитетот на комуникација во овој период со нашите потрошувачи значително и на долг рок ќе ја одреди јачината на нашиот бренд. Во моментов сме во ситуација кога и динамиката на пазарот и навиките на потрошувачите и комуникацијата се целосно променети, и сè е под извонредно влијание на околностите што никој од нас не може да ги контролира. Сепак, маркетинг-активностите треба да се приспособат на новите околности и на најдобар начин да се обезбеди стабилност и пораст на брендот во иднина. Ова е период кога, со нашите колеги од тимот, секојдневно ги следиме и анализираме пазарните настани и настојуваме да ги идентификуваме сите промени што се случиле, а потоа да ги предвидиме нивните последици во наредниот период. Навиките на потрошувачите, потребите и однесувањето се сменија во овие услови и некои од овие промени сигурно ќе бидат постојани. Очекувањето на она што нè чека во наредниот период е исклучително предизвикувачка задача и за нас е голема одговорност да ги зајакнеме своите брендови и да им обезбедиме нови идеи за понатамошен пораст во иднина.

Според некои размислувања, секоја криза создава и одредени шанси. Дали и каде гледате шанса за вашите брендови во оваа ситуација?

Во ситуација кога повеќето бизниси на пазарот се драстично намалени и некои прекинати, верувам дека знаењето е наша сила и оваа ситуација ќе покаже колку знаење, вештини и способност му се потребни на секој од нас за да излезе од кризата како победник. Шансите и можностите се секогаш таму и зависи од нас дали ќе ги препознаеме и ќе искористиме максимум од нив. „Јухор“ има стогодишна традиција и ужива длабока доверба на потрошувачите, во овој период треба да ја оправдаме довербата, а периодот што доаѓа ќе покаже колку сме успешни во тоа. Убедена сум дека ќе излеземе од ова уште посилни, попаметни и побогати со непроценливо искуство.

 

 

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 


Слична содржина



Ѕеферино Монини: Балканот е област со гастрономска традиција

14 апр 2020

Мерима Џевдетбеговиќ: Кризата треба да се гледа како промена, а не како крај

14 апр 2020

Драган Бокан: Кризата ги одложи плановите за ширење во соседните земји

14 апр 2020

Мери Кени, ФАО: Во време на пандемијата, секој мора да се приспособи

14 апр 2020

Ненад Манчериќ, „Певекс“: Им нудиме севкупно искуство на потрошувачите

14 апр 2020

Вања Панајотова: Брендовите мораат да останат автентични и веродостојни

14 апр 2020
Вчитува уште новости...