Поднаслов: Со директорката за маркетинг во „Соко Штарк", деловна единица Слатки и солени производи, во состав на „Атлантик група", разговараме за маркетиншките практики и предизвици на компанијата, за иновативноста и за промените што ја креираат иднината на маркетингот.
Разговараше: Ана Филиповиќ, ana@instore.rs
Снежана Теодоровиќ своето професионално искуство го стекнала на позиции бренд-менаџер, раководител на маркетинг и директор за маркетинг. Во 2005 му се придружила на тимот за маркетинг на „Гранд кафе", чекор што го смета за пресвртна точка во нејзиниот професионален развој. Денес, своето 17-годишно искуство го применува во маркетиншкиот настап на компанијата „Соко Штарк", која е, исто така, дел од „Атлантик група".
Користењето различни канали на комуникација го зголемува ефектот на компанијата и ја подобрува ефикасноста на маркетингот - ви дава можност да допрете до поголем број потрошувачи, а на вашите потрошувачи им дава можност да ја слушнат вашата порака повеќепати, преку различни канали. |
Значи, нашата работа не е само со производите, туку комуницираме и со меморијата на нашите потрошувачи, со нивните спомени од детството, со нивното семејство, влегуваме во нивните домови и сме дел од најемотивните мигови во нивните животи, што е голема одговорност. Но, исто така, мораме постојано да бидеме поинакви, да внесуваме иновации во портфолиото и да влегуваме во нови категории. И токму тука е најголемиот предизвик - како да се усогласат тие две нешта, затоа што континуитетот во иновациите е предуслов за успех на компанијата, која потрошувачите, стручната и другата јавност ја препознаваат како лидер на пазарот.
Како се борите со таквите предизвици и како ги надминувате?
Во нашиот систем на работење најважни се креативноста и иновативноста, со кои ги надградуваме вообичаените стандарди и создаваме динамично опкружување, што брзо се приспособува на промените во работната средина. Во 2016 лансиравме 15 сосема нови рецептури, реализиравме 52 акциски производи и производи со ограничени серии и реализиравме повеќе од 50 адаптации на други производи. Иновативноста во производствената програма е проследена и со иновативност во маркетиншката комуникација.
Пазарот на кондиторски производи е многу конкурентен. Во колкава мера маркетиншките активности помагаат потрошувачите да се определат токму за Вашите производи на полицата?
Што е тоа што, според Вашите сознанија, најмногу влијае врз одлуката на купувачот да купи одреден производ на самото место на продажбата?
Многу е важен фактот дека 70% од одлуките за купување се носат на самото продажно место, а дури 68% од одлуките за купување се импулсивни. Тоа особено важи за одредени категории, а повеќето од категориите од нашата програма се такви. Знаеме дека денес „шоперот" (крајниот купувач) посветува максимум 15 секунди од своето време за купување производи од една категорија и затоа е многу важно да го познаваме - кој е, каква е неговата купувачка мисија, какво е неговото „дрво на одлуки", односно како ги носи одлуките за купување во одредени категории, потоа, како го наведуваме до конечната одлука да го купи нашиот бренд или производ. Во тој процес голема улога играат видливоста и достапноста на брендот или на асортиманот производи, пакувањето и дизајнот на пакувањето, стандардите за мерчендајзинг, комуникацијата на местото на продажбата, цената и промоцијата. Намерно велам „шопер", а не „потрошувач" затоа што, знаеме, оној што купува не секогаш е и тој што го консумира производот. Посветуваме многу големо внимание на тоа да го разбереме шоперот, неговите потреби, како и на развојот на шопер-маркетинг програма со цел да го зголемиме купувањето на нашите брендови и производи во продажните објекти.
Какви сè маркетинг-пристапи користите во Вашето работење?
Кампањата Pranks („Местенки"), која го следеше проширувањето на портфолиото со најновиот подбренд Najlepše želje LOL со конкурс за најдобро видео, е пример за креативно анимирање на потрошувачот.
Што можат да очекуваат трговците и потрошувачите од „Соко Штарк" во претстојниот период?
Исто така, со користење на новите, дигитални алатки истовремено држиме чекор и со технологијата и го оптимизираме времето што е потребно за обработка на информациите и за носење одлуки. Отвораме можност за набљудување на секој потрошувач на индивидуална основа и за комуникација што ќе ни овозможи на секој поединец да му го понудиме тоа што токму за него е најголема додадена вредност.
Имајќи го предвид сè поголемото влијание на современите технологии и дигитални средства врз маркетингот, како ја гледате иднината на традиционалните канали на огласување?
Иднината на маркетингот е во интегрирањето на сите канали на комуникација и создавање единствена и ефикасна стратегија за комуникации. Возењето во еден колосек одамна не дава резултати.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.