IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Вторник, 16.10.2018 || Тридневна дружба на вработените на „Макпрогрес“  |  „Лакталис“ го купува „Нестле“ во Малезија за 40 милиони долари   |  Трговците избраа ТОП 100 производи  |  Милијардер купи удел во Starbucks  |  Перутнина Птуј“ ќе продава салами во САД   |  „Метро Бугарија“ воведува автентични млечни продукти  |  Сертификати за компаниите што се фер со потрошувачите  |  „Унилевер“ нема да се сели во Холандија   |  Трговците бираат топ 100 производи   |  Битола стана дел од големиот проект „Coca-Cola Активни зони“   |  Производителите на чоколадо се насочуваат кон Исток   |  Трошоците на живот на месечно ниво намалени, на годишно имаат раст   |  Расте добивката на „ПепсиКо“   |  „Нестле“ е заинтересиран да купи бренд за минерална вода  |  Германските трговци продаваат преку интернет   |  Нов „Стокомак“ во Тетово  |  Експресна услуга на нова локација во Струга  |   Увозот на храна расте побрзо од извозот   |  Во септември пад на светските цени на храната   |  „Фуд стар“ ќе извезува пилешко месо во Кина   |   ||
   

Зоран Богетиќ: Одат ли површноста и соработката заедно?

13.03.2017
 

Фокусот на цената и на количеството е лоша појдовна точка за сите партнерски бизнис-иницијативи. Хармоничната тимска работа, повеќе од кога било, е прашање на опстанок.

Автор: Зоран Богетиќ, професор на Економскиот факултет на Универзитетот во Белград

Чувството на деловен и на животен притисок се зголемува. Поплавата од секакви понуди и тестирањето на „мудриот" избор е секојдневен предизвик за луѓето што размислуваат и за компаниите. Се појавуваат две екстремни опции – широк опсег и површност или селективност и темелност.

Можеби најбанална илустрација за површноста во работењето е масовната имплементација на баркодовите и на скенерите во малопродажбата. Клучната идеја за примената на тие технологии и алатки, освен унапредување на наплатата и управување со резервите, беше и создавање на сериозна база на податоци за купувачите и развој на лојалните програми. Оттука е и жешкото прашање – Колку трговците на мало во регионот профитираат од најважниот ресурс што го имаат? Несомнено, информациите за купувачите и секојдневната комуникација со нив се непроценливо богатство и предност за продавниците. Трговската револуција почна пред повеќе од 40 години со примената на баркодовите и на скенерите. Бранот се прошири и „преку барата" – површински гледано, тој е веќе тука, но суштински, софистицираните бази на податоци за купувачите не се ажурираат секојдневно.

Површноста е присутна и при примената на категори-менаџментот. Да го спомнеме долгогодишниот „салонски" третман на менеџерите на категории, кои всушност, би требало да „живеат" во малопродажните објекти. Тие активни луѓе, претрупани со јалови задолженија, тешко стигнуваат да ја посетат „парохијата", а со двоглед пазарот не може да се почувствува. Од друга страна, колегите од логистика, финансии и од маркетинг, недоволно знаат што прават вработените за категори-менаџмент. Честопати среќаваме тензии и вистински војни меѓу вработените. Загрижувачки е што несогласувањето во малопродажбата се случува на планот на клучната конкурентска стратегија – пазарно позиционирање на ниво на категорија на производот. Колку воопшто е јасно дека категори-менаџментот е клучна бизнис-стратегија на малопродажната компанија?

Би требало да очекуваме и будење на доставувачите од рутината на теренската работа со менаџментот на купувачите. Правилата, процедурите и мотивацијата во таа област, ретко кога имаат допир со суштинските потреби на малопродажниот објект. Со стандардизацијата на работата, за полесна организација и контрола, честопати се пропуштаат суптилни шанси, кои се кријат во индивидуализираниот третман на малопродажниот трговец. Добрите доставувачи би можеле повеќе да вежбаат партнерска работа со трговците, вклучувајќи и добро познавање на категори-менаџментот, односно да не го банализираат со форсирање на одредени брендови и планирани количества.

За крај, најважно е прашањето: Колку трговците и доставувачите имаат хармонични тимови и колку се познаваат меѓусебно? Од една страна, неопходно е манеџерите на категориите и манеџерите на купувачите во малопродажните и во доставувачките организации да бидат сфатени и прифатени. Од друга страна, трговците и доставувачите, како бизнис-партнери, треба меѓусебно добро да се познаваат. Фокусот на сопствените преокупации и од двете страни, долгорочно ги продлабочува проблемите.


 
 
 
 
back to top