IN STORE in your country:
Makedonija   Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  Македонија Четврток, 19.07.2018 || Добивката на „Плантаже“ изнесува 2,4 милиони евра  |  „Ошан“ воведе гласовен четбот за вино и храна  |  Нова франшизна продавница „Шпар партнер“  |  Специјално пиво по повод средбата Трамп-Путин  |  Доделени првите грантови за домашни компании  |  „Карлсберг“ отвора нова пиварница  |  Кинези ќе градат индустриски парк за овошје и зеленчук  |  Нов ИнфоЛогистички центар во Љубљана  |  „Велпро“ ќе ги поддржува малите трговци  |  Белград стана побогат за уште еден dm  |  Резултатите на „Пепсико“ се подобри од очекуваните  |  Кратошија меѓу најдобрите вина на британскиот пазар   |  „Интермарше“ за постари лица  |  Повисоки трошоци за живот и малопродажни цени во јуни  |  „Бимилк“ подари ново место за спорт и рекреација  |  „Унилевер“ го купи бугарскиот бренд сладоледи Denny  |  „Нилсен“ именуваше нов раководител за Јадранскиот Регион  |  „Макпрогрес“ на „Summer Fancy Food Show“  |  „Перно Рикар“ ќе дистрибуира безалкохолен џин  |  Продажба на алкохолни пијалаци во секое време  |   ||
   

Зоран Богетиќ: Одат ли површноста и соработката заедно?

13.03.2017
 

Фокусот на цената и на количеството е лоша појдовна точка за сите партнерски бизнис-иницијативи. Хармоничната тимска работа, повеќе од кога било, е прашање на опстанок.

Автор: Зоран Богетиќ, професор на Економскиот факултет на Универзитетот во Белград

Чувството на деловен и на животен притисок се зголемува. Поплавата од секакви понуди и тестирањето на „мудриот" избор е секојдневен предизвик за луѓето што размислуваат и за компаниите. Се појавуваат две екстремни опции – широк опсег и површност или селективност и темелност.

Можеби најбанална илустрација за површноста во работењето е масовната имплементација на баркодовите и на скенерите во малопродажбата. Клучната идеја за примената на тие технологии и алатки, освен унапредување на наплатата и управување со резервите, беше и создавање на сериозна база на податоци за купувачите и развој на лојалните програми. Оттука е и жешкото прашање – Колку трговците на мало во регионот профитираат од најважниот ресурс што го имаат? Несомнено, информациите за купувачите и секојдневната комуникација со нив се непроценливо богатство и предност за продавниците. Трговската револуција почна пред повеќе од 40 години со примената на баркодовите и на скенерите. Бранот се прошири и „преку барата" – површински гледано, тој е веќе тука, но суштински, софистицираните бази на податоци за купувачите не се ажурираат секојдневно.

Површноста е присутна и при примената на категори-менаџментот. Да го спомнеме долгогодишниот „салонски" третман на менеџерите на категории, кои всушност, би требало да „живеат" во малопродажните објекти. Тие активни луѓе, претрупани со јалови задолженија, тешко стигнуваат да ја посетат „парохијата", а со двоглед пазарот не може да се почувствува. Од друга страна, колегите од логистика, финансии и од маркетинг, недоволно знаат што прават вработените за категори-менаџмент. Честопати среќаваме тензии и вистински војни меѓу вработените. Загрижувачки е што несогласувањето во малопродажбата се случува на планот на клучната конкурентска стратегија – пазарно позиционирање на ниво на категорија на производот. Колку воопшто е јасно дека категори-менаџментот е клучна бизнис-стратегија на малопродажната компанија?

Би требало да очекуваме и будење на доставувачите од рутината на теренската работа со менаџментот на купувачите. Правилата, процедурите и мотивацијата во таа област, ретко кога имаат допир со суштинските потреби на малопродажниот објект. Со стандардизацијата на работата, за полесна организација и контрола, честопати се пропуштаат суптилни шанси, кои се кријат во индивидуализираниот третман на малопродажниот трговец. Добрите доставувачи би можеле повеќе да вежбаат партнерска работа со трговците, вклучувајќи и добро познавање на категори-менаџментот, односно да не го банализираат со форсирање на одредени брендови и планирани количества.

За крај, најважно е прашањето: Колку трговците и доставувачите имаат хармонични тимови и колку се познаваат меѓусебно? Од една страна, неопходно е манеџерите на категориите и манеџерите на купувачите во малопродажните и во доставувачките организации да бидат сфатени и прифатени. Од друга страна, трговците и доставувачите, како бизнис-партнери, треба меѓусебно добро да се познаваат. Фокусот на сопствените преокупации и од двете страни, долгорочно ги продлабочува проблемите.


 
 
 
 
back to top